نارسایی مزمن کلیوی و بیماری سلول داسی شکل
نوشته شده توسط : Andy

نارسایی مزمن کلیوی و بیماری سلول داسی شکل

کم خونی سلولهای خاردار سلولی یا بیماری سلول داسی شکل بیماری یکی از بیماری های جدی ناشی از جایگزینی یک اسید آمینه در هموگلوبین اریتروسیت ها است. این بیماری می تواند باعث آسیب دائمی به اندام های مختلف، از جمله کلیه ها شود. امروز ما درباره نارسایی مزمن کلیه و سلول های هلال احمر صحبت خواهیم کرد.

سلول سلول دندانی چگونه بیماری کلیه را ایجاد می کند؟

اولا باید بدانیم که بیماری سلول داسی شکل یک بیماری ژنتیکی است و در برخی موارد این بیماری به سرعت بسیار زیاد می شود. این به این واقعیت منجر می شود که اریتروسیت ها شکل داس را تشکیل می دهند. معمولا اریتروسیت ها می توانند حدود 120 روز زندگی کنند، اما سلول های شبیه به هلال احمر می توانند تنها 10 تا 20 روز زندگی کنند. این به راحتی می تواند باعث کم خونی شود.

گلبول قرمز خرد شده معمولا با هم روبرو می شوند و به دیواره های رگ های خونی می چسبند، که منجر به انسداد جریان خون و گردش خون ضعیف می شود. بدون کافی خون و اکسیژن، سلولهای عملکردی در سراسر بدن به آسانی آسیب می بینند. از آنجا که کلیه ها به طور مستقیم با گردش خون ارتباط دارند، حمله آنها آسان تر است. سرانجام، کلیه ها به تدریج کار نمی کنند.

به نوبه خود، مشکل کلیه، کم خونی سلولهای دندانی را بدتر خواهد کرد

علاوه بر فیلتر کردن خون، تولید اریتروپویتین یکی دیگر از مهمترین عملکرد کلیه ها است. وقتی کلیه ها به شدت آسیب می بینند، نمی توانند اریتروپویتین کافی تولید کنند. سپس گلبول های قرمز کمتر تولید می شوند. شکی نیست که این امر می تواند کم خونی بیماران را به طور قابل توجهی تشدید کند.

درمان نارسایی مزمن کلیه و سلول های هلال

در حال حاضر هیچ درمان ویژه ای برای سلول های داسی شکل وجود ندارد. اگر وضعیت بیماران شدید باشد، آنها نیاز به بستری شدن دارند، و پزشکان بیماران خود را به بیماران انتقال خون، تزریق مایع، ضد درد و آنتی بیوتیک ها می دهند.

همانطور که برای آسیب کلیوی، osmotherapy از داروهای میکرو چینی، ایمونوتراپی و درمان تصفیه خون شفاف می تواند کمک به بازگرداندن آسیب کلیه. با این حال، اگر تمام توابع کلیه از بین بروند، ممکن است نیاز به دیالیز، تصفیه خون یا حتی پیوند کلیه داشته باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد درمان موثر این دو مشکل، می توانید یک ایمیل به Asya.yue@mail.ru، Whatsapp +8613292893707 ارسال کنید یا پیام زیر را در فرم زیر بنویسید.





:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 تير 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: